CategoriesTreba da znate

Uputstvo za postavljanje i korišćenje TAG-a

Uređaj će pravilno funkcionisati samo ako se nalazi u pripadajućem nosaču. U zavisnosti od nagiba vetrobranskog stakla, postoje dve vrste nosača – slika 1. i slika 2.

slika 1
slika 2

Nosač mora biti zalepljen na unutrašnju stranu vetrobranskog stakla u polju oko retrovizora.

Do smetnji u funkcionisanju uređaja za ENP može doći u sledećim slučajevima:

  • Uređaj nije postavljen na propisano mesto;

  • Ne poštuje se preporučena brzina kretanja (do 30km/h kroz naplatnu traku);

  • Ne postoji rastojanje od min. 10m do vozila ispred;

  • Uređaj je fizički oštećen;

  • Vozilo ima staklo sa metalnom zaštitom (npr. pancirno);

  • Vetrobransko staklo je zatamnjeno bojom koja sadrži metalne primese.

Naplatne stanice:

Označene su sa signalizacijom ENP – za korišćenje uređaja, i kombinovanom signalizacijom za ENP i ručnu naplatu (simbol ruke).
Na trakama sa ENP korisnici plaćaju isključivo uređajem ENP.

Postupak korišćenja uređaja za elektronsku naplatu putarine (ENP)

  1. U traci za elektronsku naplatu putarine vozilo mora stati pre mehaničke barijere, i sačekati signal.

  2. Prilikom ulaska/izlaska sa autoputa uređaj emituje zvučne signale:

  • Jedan bip – transakcija uspešna, nastavlja se vožnja.

  • Dva bipa – uspešna transakcija, ali nedovoljno sredstava. Dopuniti račun.

  • Četiri bipa – transakcija neuspešna. Uređaj je na „crnoj listi“ ili sistem nije registrovao sredstva.

  • Bez signala – uređaj nije registrovan, obratiti se ovlašćenom licu.

  1. Svaka traka ima elektronski displej sa informacijama:

  • ulaz/izlaz;

  • kategorija vozila;

  • stanje kredita itd.

  1. Uređaj ne sme biti stariji od 24h (od momenta ulaska do izlaska).

  2. Jedan uređaj ENP podešen za 1. kategoriju može se koristiti za više vozila te kategorije.

  3. U slučaju gotovinskog plaćanja – uređaj se ne koristi.

  4. Uz kupovinu ENP paketa (neregistrovani uređaj) preporučuje se personalizacija. Bez toga korisnik snosi odgovornost.

U slučaju nepoštovanja uputstva može doći do:

  • Neregistrovanja uređaja;

  • Nepravilnog skidanja sredstava;

  • Oštećenja barijere i vozila – Javno preduzeće „Putevi Srbije“ ne snosi odgovornost.

Postupak reklamacije:

Podnosi se na naplatnim stanicama ili mestima ovlašćenih distributera.
Zamena se vrši ako je kvar nastao usled fabričke greške, i ukoliko nije prošlo više od dve godine od kupovine.

Korisnik potpisuje saglasnost o uslovima zamene.
Zamena se vrši o trošku JP „Putevi Srbije“.

Zamena neće biti izvršena ako niste poštovali ovo uputstvo