Uređaj će pravilno funkcionisati samo ako se nalazi u pripadajućem nosaču. U zavisnosti od nagiba vetrobranskog stakla, postoje dve vrste nosača – slika 1. i slika 2.


Nosač mora biti zalepljen na unutrašnju stranu vetrobranskog stakla u polju oko retrovizora.


Do smetnji u funkcionisanju uređaja za ENP može doći u sledećim slučajevima:
Uređaj nije postavljen na propisano mesto;
Ne poštuje se preporučena brzina kretanja (do 30km/h kroz naplatnu traku);
Ne postoji rastojanje od min. 10m do vozila ispred;
Uređaj je fizički oštećen;
Vozilo ima staklo sa metalnom zaštitom (npr. pancirno);
Vetrobransko staklo je zatamnjeno bojom koja sadrži metalne primese.
Naplatne stanice:
Označene su sa signalizacijom ENP – za korišćenje uređaja, i kombinovanom signalizacijom za ENP i ručnu naplatu (simbol ruke).
Na trakama sa ENP korisnici plaćaju isključivo uređajem ENP.


Postupak korišćenja uređaja za elektronsku naplatu putarine (ENP)
U traci za elektronsku naplatu putarine vozilo mora stati pre mehaničke barijere, i sačekati signal.
Prilikom ulaska/izlaska sa autoputa uređaj emituje zvučne signale:
Jedan bip – transakcija uspešna, nastavlja se vožnja.
Dva bipa – uspešna transakcija, ali nedovoljno sredstava. Dopuniti račun.
Četiri bipa – transakcija neuspešna. Uređaj je na „crnoj listi“ ili sistem nije registrovao sredstva.
Bez signala – uređaj nije registrovan, obratiti se ovlašćenom licu.
Svaka traka ima elektronski displej sa informacijama:
ulaz/izlaz;
kategorija vozila;
stanje kredita itd.
Uređaj ne sme biti stariji od 24h (od momenta ulaska do izlaska).
Jedan uređaj ENP podešen za 1. kategoriju može se koristiti za više vozila te kategorije.
U slučaju gotovinskog plaćanja – uređaj se ne koristi.
Uz kupovinu ENP paketa (neregistrovani uređaj) preporučuje se personalizacija. Bez toga korisnik snosi odgovornost.
U slučaju nepoštovanja uputstva može doći do:
Neregistrovanja uređaja;
Nepravilnog skidanja sredstava;
Oštećenja barijere i vozila – Javno preduzeće „Putevi Srbije“ ne snosi odgovornost.
Postupak reklamacije:
Podnosi se na naplatnim stanicama ili mestima ovlašćenih distributera.
Zamena se vrši ako je kvar nastao usled fabričke greške, i ukoliko nije prošlo više od dve godine od kupovine.
Korisnik potpisuje saglasnost o uslovima zamene.
Zamena se vrši o trošku JP „Putevi Srbije“.
Zamena neće biti izvršena ako niste poštovali ovo uputstvo